Τι σημαίνει η ακρόαση Gensler για τη ρύθμιση και την πολιτική κρύπτο στις ΗΠΑ

Ο Gary Gensler, πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς των Ηνωμένων Πολιτειών (SEC), εμφανίστηκε πρόσφατα ενώπιον της Επιτροπής Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ σε ακρόαση σχετικά με την ηγεσία του ρυθμιστικού οργανισμού.

Η ακρόαση, με μοναδικό μάρτυρα τον Gensler, υποσχέθηκε να είναι δυσάρεστη για τον πρόεδρο της SEC, με τις ενέργειες του ομοσπονδιακού οργανισμού κατά τη διάρκεια της ηγεσίας του Gensler από την άνοιξη του 2021 να τίθενται υπό έλεγχο.

Από την εισαγωγή του προέδρου της επιτροπής, του αντιπροσώπου Patrick McHenry, ο Gensler δέχθηκε πυρά για την αντιληπτή υπερβολή της SEC και την προσέγγιση της ρύθμισης μέσω της επιβολής.

Ο McHenry τόνισε ότι η απουσία σαφούς θέσης σχετικά με τη νομική ταξινόμηση των κρυπτονομισμάτων δεν διευκολύνει τις εταιρείες να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις της SEC.

Μια ημέρα πριν από την ακρόαση, ο εκπρόσωπος Warren Davidson ανακοίνωσε ένα μέτρο για την απόλυση του επικεφαλής της SEC και την περικοπή της εξουσίας των διαδόχων του “για να διορθωθεί μια μακρά σειρά καταχρήσεων” κατά της βιομηχανίας κρύπτο.

Όσο απειλητικό και αν ακούγεται, αυτή δεν ήταν η πρώτη και πιθανότατα δεν θα είναι η τελευταία επίθεση κατά του Gensler. Ο πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς έχει αποκτήσει αρκετούς εχθρούς κατά τη διάρκεια των δύο χρόνων που βρίσκεται στην κορυφή – και όχι μόνο στον κλάδο των κρύπτο .

Αλλά πέρα από τις υπερβολές και τις σπαζοκεφαλιές του Κογκρέσου, ήταν η ακρόαση της 18ης Απριλίου τόσο κακή για τον πρόεδρο της SEC και θα μπορούσε να μαλακώσει τη θέση του για τα κρύπτο;

Η πύρινη εναρκτήρια δήλωση του McHenry εμπνεύστηκε από το εντυπωσιακό ιστορικό της SEC με 50 ξεχωριστές ενέργειες επιβολής κατά των εταιρειών ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων και το αίτημα του οργανισμού για πρόσθετα κεφάλαια ύψους 78 εκατομμυρίων δολαρίων για την επέκταση της δραστηριότητάς του.

Ο McHenry κατηγόρησε τον Gensler για την “παράλογη” τιμωρία των εταιρειών κρύπτο, οι οποίες απέτυχαν να συμμορφωθούν με τους νόμους που δεν γνώριζαν καν ότι ίσχυαν γι’ αυτές, με “όχι επαρκή, ούτε βιώσιμη” ρύθμιση από την επιβολή και “υπερβολικά επιθετική” θέσπιση κανόνων.

Στην προετοιμασμένη κατάθεσή του, ο Gensler διέψευσε τις μομφές για βιαστική θέσπιση κανόνων, επικαλούμενος τις συνήθεις διαδικασίες (η διάρκεια των περιόδων υποβολής σχολίων για τις προτάσεις της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς υπερβαίνει σήμερα κατά μέσο όρο τις 70 ημέρες) και την ανάγκη να αντιμετωπιστούν οι επείγουσες προκλήσεις της εποχής, με κυριότερη από αυτές την ψηφιοποίηση.

Μιλώντας για τα κρύπτο, ο Gensler επανέφερε για άλλη μια φορά τη θέση του ότι “τα περισσότερα κρύπτο τοκενς είναι τίτλοι” και θα πρέπει να ρυθμίζονται από την SEC. Κατά τη γνώμη του, η αγορά είναι “γεμάτη με μη συμμόρφωση” και, στο όνομα της προστασίας των επενδυτών, θα πρέπει να ρυθμίζεται σύμφωνα με τα πρότυπα που εφαρμόζονται στην παραδοσιακή χρηματοδότηση:

“Είναι ο νόμος, δεν είναι επιλογή. Το να αυτοαποκαλείσαι πλατφόρμα DeFi [decentralized finance], για παράδειγμα, δεν αποτελεί δικαιολογία για να αψηφάς τους νόμους περί securities”.

Ο εκπρόσωπος Tom Emmer ρώτησε αν ο Gensler ανησυχεί ότι μια τέτοια προσέγγιση θα μπορούσε να οδηγήσει σε φυγή των επιχειρήσεων κρύπτο από τις ΗΠΑ, αλλά δεν έδωσε χρόνο στον επικεφαλής της SEC να απαντήσει.

Ο εκπρόσωπος Barry Loudermilk ήταν λίγο πιο εποικοδομητικός. Ρώτησε τον Gensler αν πιστεύει ότι η συγκεντρωτική πρόσβαση μιας κυβερνητικής υπηρεσίας στις πληροφορίες των ιδιωτών επενδυτών είναι πιο ασφαλής από την αποκεντρωμένη αγορά κρύπτο. Στην απάντησή του, ο Gensler υπερασπίστηκε την αναγκαιότητα της ενοποιημένης διαδρομής ελέγχου για να “βοηθήσει στην επιτήρηση της αγοράς”.

Όλοι όσοι έδωσαν έμφαση στη λέξη “grilling” μάλλον απογοητεύτηκαν από την υποστήριξη που έλαβε ο Gensler κατά τη διάρκεια της ακρόασης. Στην αρχή της συνεδρίασης, πήρε λόγια εκτίμησης από τους αντιπροσώπους Maxine Waters και Bred Sherman, οι οποίοι χαιρέτισαν τον αγώνα της SEC κατά των “crypto bro billionaires.”. Ο αντιπρόσωπος Stephen Lynch ζήτησε με χιούμορ να διευκρινίσει αν η ποσότητα των γραπτών οδηγιών της Επιτροπής δεν είναι το είδος της σαφήνειας που επιθυμεί η βιομηχανία κρύπτο.

Ήταν ο Δημοκρατικός Εκπρόσωπος της Νέας Υόρκης Ritchie Torres που δήλωσε ότι αντί να δώσει μεγαλύτερη προσοχή σε εταιρείες όπως οι “υπεράκτιες, υπορυθμιζόμενες, υπερχρεωμένες” εταιρείες όπως η FTX ή η Binance, η SEC στόχευσε ένα χερσαίο και ρυθμιζόμενο ανταλλακτήριο όπως η Coinbase.

Ο Torres ανέφερε επίσης το ενδιαφέρον της SEC για τους εκδότες stablecoin Paxos, αλλά όχι για το Tether. Ο Gensler απάντησε ότι η διεξαγωγή μιας σωστής έρευνας σε υποθέσεις με εταιρείες του εξωτερικού απλώς διαρκεί περισσότερο.

Ο εκπρόσωπος Davidson, του οποίου η πρόθεση να απολύσει τον Gensler με νομοθεσία είχε ήδη δημοσιοποιηθεί πριν από την ακρόαση, στρίμωξε τον πρόεδρο της SEC με το αίτημα να διευκρινίσει αν θεωρεί οτι το Ether και το XRP είναι τίτλοι. Αν και πρέπει να σημειωθεί ότι ο Davidson δεν έδωσε πολύ χρόνο στον Gensler για να δώσει μια σαφή απάντηση, προχωρώντας στην ανάγνωση ενός μακρού καταλόγου υποτιθέμενων αποτυχιών της SEC.

Ο εκπρόσωπος Mike Flood πίεσε τον Gensler να σχολιάσει την έκδοση του λογιστικού δελτίου 121 (SAB 121) από την SEC χωρίς να έχει προηγηθεί διαβούλευση με τις τραπεζικές ρυθμιστικές αρχές. Το SAB 121, που εκδόθηκε τον Μάρτιο του 2022, απαιτούσε από τις πλατφόρμες κρύπτο να καταγράφουν τα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία ως υποχρεώσεις στους ισολογισμούς τους σε εύλογη αξία. Απρόθυμος αρχικά, ο Gensler παραδέχθηκε ότι ο οργανισμός δεν συμβουλεύτηκε τις τραπεζικές ρυθμιστικές αρχές, αλλά σημείωσε ότι η SEC συμβουλεύτηκε αντ’ αυτού τις τέσσερις μεγάλες λογιστικές εταιρείες.

Τελευταία αλλά όχι λιγότερο σημαντική ήταν η συμμετοχή της εκπροσώπου Erin Houchin, η οποία ανέφερε τον ευρωπαϊκό νόμο για τις αγορές κρύπτο περιουσιακών στοιχείων (Markets in Crypto-Assets – MiCA) ως παράδειγμα ενός ολοκληρωμένου πλαισίου για τον ψηφιακό κλάδο, το οποίο, κατά τη γνώμη της, λείπει από τις ΗΠΑ. Σε απάντηση, ο Gensler τη διαβεβαίωσε ότι η χώρα απολαμβάνει ένα σαφές ρυθμιστικό πλαίσιο που έχει δημιουργηθεί επί 90 χρόνια.

Ενδεικτικά στοιχεία

Η ακρόαση δεν ήταν αφιερωμένη αποκλειστικά στις στρατηγικές κρύπτο της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς. Στην πραγματικότητα, παρά την έντονη παρουσία του θέματος στην εναρκτήρια ομιλία, ο κανόνας γνωστοποίησης του κλίματος της ρυθμιστικής αρχής για τις εισηγμένες στο χρηματιστήριο εταιρείες τράβηξε τη μεγαλύτερη προσοχή από τους νομοθέτες.

Η βιομηχανία κρύπτο δεν πήρε πολλά νέα από τον Gensler, ο οποίος, αφενός, ήταν αρκετά απρόθυμος να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες και, αφετέρου, αντιμετώπισε περισσότερο συμβολική πίεση παρά γνήσιες προσπάθειες ανάκρισης.

“Είναι εξαιρετικά απίθανο ότι οποιαδήποτε από τις ερωτήσεις που παρουσιάστηκαν ή τα επιχειρήματα που διατυπώθηκαν έκαναν πολλά, αν όχι τίποτα, για να επηρεάσουν την τρέχουσα ρυθμιστική προσέγγιση της SEC για τη βιομηχανία κρύπτο”, δήλωσε στο Cointelegraph ο Jackson Mueller, διευθυντής πολιτικής και κυβερνητικών σχέσεων της Securrency.

“Η SEC και ο Gensler δεν επιβεβαίωσαν αν το ETH είναι commodity ή security”, δήλωσε στο Cointelegraph ο επικεφαλής τεχνολογίας και συνιδρυτής της CoinRoutes Ian Weisberger. Ωστόσο, αυτό που πρέπει να σημειωθεί κατά τη γνώμη του είναι η διαβεβαίωση του Gensler ότι η υπάρχουσα νομοθεσία είναι αρκετή για τη ρύθμιση των κρύπτο:

“Η θέση της SEC είναι ότι οι εταιρείες κρύπτο θα πρέπει να εγγραφούν σύμφωνα με τους υφιστάμενους νόμους περί κινητών αξιών που γράφτηκαν τη δεκαετία του 1930. Αυτοί οι νόμοι είναι προσαρμοσμένοι προς τις συγκεντρωτικές εταιρείες και έχουν απαιτήσεις γνωστοποίησης που δεν λειτουργούν για τη μοναδική δομή των δικτύων κρύπτο”.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο ήταν η κομματική διαίρεση στα κρύπτο. Όλοι εκτός από έναν εκπρόσωπο που αμφισβήτησε τον Gensler σχετικά με τα ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία ήταν Ρεπουμπλικάνοι. Αυτό δεν αποτελεί, ίσως, έκπληξη, δεδομένης της αντίθεσης των Ρεπουμπλικάνων προς τον διορισμένο από την κυβέρνηση Biden, ωστόσο, εξακολουθεί να καταδεικνύει πώς η νομοθεσία για τα κρύπτο δεν έχει ανοσία στις κομματικές πολιτικές διαιρέσεις.

Το περίγραμμα αυτής της διαίρεσης γίνεται ακόμη πιο εντυπωσιακό αν εξετάσει κανείς εκείνους που υπερασπίζονται τα κρύπτο, είτε πρόκειται για τη Ρεπουμπλικανή γερουσιαστή Cynthia Lummis σε ομοσπονδιακό επίπεδο είτε για την πολιτειακή γερουσιαστή Wendy Rogers της Αριζόνα. Το ίδιο ισχύει και για τους επικριτές, με πιο αξιοσημείωτους τους Δημοκρατικούς γερουσιαστές Ελίζαμπεθ Γουόρεν και Σέροντ Μπράουν.

Υπάρχει πιθανότητα η SEC να μαλακώσει τη στάση της υπό τον σημερινό πρόεδρο; Ο Weisberger της CoinRoute πιστεύει ότι ο οργανισμός έχει καλόπιστους ρυθμιστές όπως η Hester Peirce. Η Peirce, γνωστή και ως “Crypto Mom”, έχει επανειλημμένα εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τους κανόνες που αφορούν τις πλατφόρμες διαπραγμάτευσης που δεν χειρίζονται tokens που χαρακτηρίζονται ως τίτλοι. Κατά τη γνώμη του Weisberger, η καλύτερη ελπίδα εξακολουθεί να βρίσκεται στο Κογκρέσο που θα περάσει κάποιο νομοθετικό πλαίσιο πάνω από το επίπεδο της SEC.

Για περισσότερα ενημερωμένα νέα, βρείτε μας στο Twitter και στις Ειδήσεις ή εγγραφείτε στο κανάλι μας στο YouTube .

Ποια είναι η γνώμη σας για το συγκεκριμένο θέμα; Αφήστε μας το σχόλιο σας από κάτω! Πάντα μας ενδιαφέρει η γνώμη σας!

Αρθρογράφος: Dimitrios Alexandridis

Πηγή

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Προτεινόμενα άρθρα:

Μοιράσου τη Δημοσίευση: