Τα οικοσυστήματα Blockchain metaverse αποκτούν έλξη καθώς οι επωνυμίες δημιουργούν ψηφιακές εμπειρίες

Εταιρείες δισεκατομμυρίων δολαρίων καταλαμβάνουν το Metaverse, καθώς οι καταναλωτές έχουν δείξει αυξημένο ενδιαφέρον για εικονικές, διαδραστικές, τρισδιάστατες εμπειρίες που λαμβάνουν χώρα στο διαδίκτυο.

Ενώ το “Metaverse” εξακολουθεί να είναι μια νέα ιδέα, η ερευνητική εταιρεία Strategy Analytics διαπίστωσε ότι η παγκόσμια αγορά Metaverse προβλέπεται να φτάσει σχεδόν τα 42 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2026. Αυτό μπορεί να συμβεί πολύ καλά, καθώς μερικές επιχειρήσεις, όπως η Nike και η Walmart, έχουν ξεκινήσει διερεύνηση των εμπειριών των καταναλωτών σε περιβάλλοντα Metaverse.

Βοηθητικό πρόγραμμα NFT για tokens που κυκλοφορούν στο Metaverse
Για να κατανοήσουμε πώς και γιατί οι επωνυμίες αξιοποιούν το Metaverse, είναι σημαντικό να επισημάνουμε τον ρόλο που διαδραματίζουν τα NFT, ή τα non fungible tokens, σε αυτά τα οικοσυστήματα. Ενώ το 2021 είδε μια εισροή NFT, η άνοδος του Metaverse προβλέπεται να υπογραμμίσει τη σημασία της χρησιμότητας πίσω από τα NFT.

Ο Adrian Baschuk, ιδρυτικός συνεργάτης στην Ethernity Chain —μια πλατφόρμα NFT με πιστοποίηση και άδεια χρήσης— είπε στην Cointelegraph ότι κάθε επωνυμία, εταιρεία και αξιοσημείωτη φιγούρα θα έχει τελικά μια ενσωμάτωση metaverse και NFT:

«Αυτές είναι οι «ημέρες του Myspace» του επιπέδου διαδραστικότητας NFT-Metaverse. Όπως κάθε εταιρεία και άτομο έχει υιοθετήσει κάποια μορφή μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αυτό θα ισχύει και για τα NFT και το Metaverse.»

Λαμβάνοντας υπόψη αυτό, ο Baschuk μοιράστηκε ότι το Ethernity έφερε πρόσφατα την IP του στο The Sandbox, ένα οικοσύστημα Metaverse που βασίζεται σε blockchain. Συγκεκριμένα, η Ethernity έχει αποκτήσει ένα επιθυμητό οικόπεδο στο The Sandbox για να φιλοξενήσει μια γκαλερί και πλήρως αδειοδοτημένο κατάστημα NFT. Ο Baschuk εξήγησε ότι αυτό θα επιτρέψει στους χρήστες του The Sandbox να αγοράσουν wearable και συλλεκτικά είδη Ethernity NFT.

Σύμφωνα με τον Baschuk, αυτά τα φορητά NFT περιλαμβάνουν φανέλες αθλητών, οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν για ντύσιμο και θα παρέχουν ειδικές δυνάμεις στα avatars του The Sandbox. “Ο Zeke και ο Dak των Dallas Cowboys θα το ξεκινήσουν, καθώς οι φορητές φανέλες και τα μαξιλαράκια ώμων των παικτών θα ενισχύσουν τις δεξιότητες και τις δυνάμεις των avatars ενός χρήστη”, είπε.

Αν και αυτό το συγκεκριμένο παράδειγμα μπορεί να απευθύνεται στην κοινότητα τυχερών παιχνιδιών The Sandbox, η ιδέα πίσω από αυτό είναι καθολική για τις επωνυμίες που εισέρχονται στο Metaverse. Για παράδειγμα, ο Baschuk εξήγησε ότι τα NFT μέσα στα εικονικά οικοσυστήματα επιτρέπουν στις εταιρείες να δημιουργούν έσοδα από περιουσιακά στοιχεία μέσω ενός δικτύου blockchain, ενισχύοντας τη διαδραστικότητα για τους καταναλωτές και τους θαυμαστές.

Για να το θέσουμε αυτό σε μια προοπτική, ο γίγαντας ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης Samsung ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα έχει ένα εικονικό αντίγραφο του φυσικού της καταστήματος στη Νέα Υόρκη που βρίσκεται στo Decentraland, ένα άλλο κορυφαίο οικοσύστημα Metaverse. Το κατάστημα, γνωστό ως «Samsung 837X shop», θα είναι προσβάσιμο στo Decentraland για περιορισμένο χρονικό διάστημα.


Κατάστημα Samsung 837X στo Decentraland. Πηγή: Samsung

Ένας εκπρόσωπος της Samsung είπε στην Cointelegraph ότι η καθιέρωση του Samsung 837X ως επωνυμίας Metaverse θα παρέχει στους καταναλωτές απεριόριστη δυνατότητα να συνδεθούν με τη Samsung και τα προϊόντα της με καθηλωτικό τρόπο:

«Στο Metaverse μας, οι πυλώνες της μάρκας της βιωσιμότητας, της προσαρμογής και της συνδεσιμότητας θα ζωντανέψουν σε εμπειρίες που θα προβάλλουν την τεχνολογία αιχμής που είναι ενσωματωμένη στην οικογένεια προϊόντων της Samsung. Αυτός ο εικονικός κόμβος θα γίνει ένα μέρος όπου η κοινότητά μας θα γιορτάσει τη σύγκλιση της τεχνολογίας, της τέχνης, του πολιτισμού, της μόδας και της μουσικής».

Ο εκπρόσωπος της Samsung ανέφερε περαιτέρω ότι η Decentraland έδωσε συγκεκριμένα στην εταιρεία μια πλατφόρμα για να επιτρέψει μια αληθινή εμπειρία μετατροπής στο Web3. Σημείωσαν ότι η κοινότητα της Samsung ήθελε ένα κατάστημα metaverse να διαθέτει διαδραστικές αναζητήσεις που θα επέτρεπαν στους συμμετέχοντες να κερδίζουν wearables όπως σήματα NFT ή ευκαιρίες να κερδίσουν αποκλειστικά ρούχα επώνυμα Samsung για avatar.


Συνολικά, η Samsung εξήγησε ότι το κατάστημά της 837X θα χρησιμεύσει ως θεμέλιο για το μέλλον, το οποίο θα προσφέρει σημαντική χρησιμότητα στους επισκέπτες της. Με τη σειρά της, η εταιρεία εξετάζει τρόπους με τους οποίους τα σήματα που κερδίζονται στο 837X θα προσφέρουν πρόσβαση και χρησιμότητα για μελλοντικές εκδηλώσεις και εμπειρίες στον εικονικό της χώρο. «Στο μέλλον, ελπίζουμε ότι όλοι όσοι επισκέπτονται τον κόσμο μας θα μπορούν να βελτιώσουν την online εμπειρία τους στο Metaverse και την εμπειρία τους στον πραγματικό κόσμο με τα προϊόντα Samsung», σχολίασε ο εκπρόσωπος της Samsung.

Ενώ η Samsung ήταν μια από τις πρώτες μεγάλες μάρκες που άνοιξε ένα εικονικό κατάστημα στην Decentraland φέτος, άλλοι οργανισμοί ακολουθούν το παράδειγμά τους. Πιο πρόσφατα, η Tennis Australia, η διοργανώτρια του Australian Open (AO), συνεργάστηκε με την Decentraland για να φιλοξενήσει το AO στο metaverse. Αυτό το εικονικό περιβάλλον περιέχει βασικές περιοχές στο Melbourne Park, όπως το Rod Laver Arena και το Grand Slam Park. Το AO Decentraland 2022 θα διεξαχθεί 17–30 Ιανουαρίου, αντικατοπτρίζοντας το πρόγραμμα των τουρνουά της πραγματικής ζωής.


Ένα άβαταρ που παρακολουθεί τη διεύθυνση καλωσορίσματος στο AO στην Decentraland. Πηγή: Decentraland

Ο Ridley Plummer, επικεφαλής του έργου Tennis Australia NFT και metaverse, είπε στην Cointelegraph ότι ήταν μια φυσική εξέλιξη για το γεγονός να επεκταθεί στο metaverse. O Plummer μοιράστηκε ότι αυτό συνέβη επίσης λόγω του κλεισίματος των συνόρων που προκλήθηκαν από την πανδημία COVID-19, η οποία έχει καταστήσει πιο δύσκολο για τους θαυμαστές να παρακολουθήσουν προσωπικά την εκδήλωση:

«Μπορούμε να έχουμε μόνο έναν συγκεκριμένο αριθμό ατόμων στην περιοχή και τις αρένες, επομένως φέρνουμε το AO στον κόσμο επιτρέποντας στους θαυμαστές να συμμετέχουν σε μια εικονική, διαδραστική εμπειρία στην Decentraland. Αυτό θα βελτιώσει την εμπειρία θέασης των θαυμαστών μας στο σπίτι από την τηλεόρασή τους, παρέχοντας στους χρήστες μια πιο ηδονοβλεψική ματιά στο τι συμβαίνει στο Melbourne Park.”

Ο Plummer διευκρίνισε ότι το μεταστρικό περιβάλλον του AO διαθέτει κόμβους ψυχαγωγίας όπου οι θαυμαστές μπορούν να παρακολουθήσουν επαναλήψεις αγώνων τένις, μαζί με ιστορικά πλάνα από προηγούμενα τουρνουά. Σημείωσε ότι κατά το τελευταίο Σαββατοκύριακο της διοργάνωσης, οι οπαδοί θα έχουν πρόσβαση σε πλάνα από τα παρασκήνια που θα δείχνουν τους παίκτες κατά τη διάρκεια των προπονήσεων και πολλά άλλα.


Εικόνα Ariel της αρένας AO στo Decentraland. Πηγή: Decentraland
O Plummer πρόσθεσε ότι οι χρήστες στο Decentraland μπορούν να περπατούν στο Melbourne Park με τα avatar τους για να συλλέγουν wearables και να παίζουν εικονικά παιχνίδια για να κερδίσουν NFT. «Υπάρχουν αντικείμενα και επωνυμία που μπορούμε να προσθέσουμε στο Decentraland που ενισχύουν τις εμπειρίες για τους συνεργάτες μας επίσης από την προοπτική του παιχνιδιού για να κερδίσουν. Έχουμε μια σειρά παιχνιδιών στo Decentraland.”

Το metaverse που βασίζεται σε blockchain προσφέρει περισσότερα, αλλά θα πιάσει το mainstream;
Δεδομένων των μοναδικών εμπειριών που μπορούν να προσφέρουν τα NFT στους καταναλωτές και τους θαυμαστές, είναι εξίσου σημαντικό να επισημανθούν τα οφέλη που προσφέρει ένα οικοσύστημα metaverse που βασίζεται σε blockchain. Για παράδειγμα, ενώ πολλές επωνυμίες έχουν αρχίσει να προσελκύουν χρήστες μέσω συνδεδεμένων περιβαλλόντων, τα δίκτυα blockchain επιτρέπουν την ιδιοκτησία ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων, ενώ καταδεικνύουν την πραγματική δύναμη του Web3.

Επεξηγώντας αυτό, ο Adam De Cata, επικεφαλής συνεργασιών στο Decentraland, είπε στην Cointelegraph ότι η διαφορά μεταξύ ενός Metaverse που βασίζεται σε blockchain και ενός Metaverse που δεν βασίζεται στo blockchain είναι η διαλειτουργικότητα:

«Όσον αφορά τη διαλειτουργικότητα και το τι σημαίνει αυτό για τους χρήστες στο blockchain, μπορεί να προσφέρει αμέτρητα βοηθητικά προγράμματα και οφέλη. Μπορείτε να αγοράσετε τα ψηφιακά σας ενδύματα, να τα ανταλλάξετε και να τα πουλήσετε και να λάβετε αυτά τα χρήματα μέσω κρυπτονομισμάτων (τα οποία μπορούν να μεταφερθούν σε fiat εάν χρειαστεί). Ως δημιουργός, μπορείτε επίσης να λάβετε μια τελευταία προμήθεια για τις πωλήσεις φορητών συσκευών».

Ο De Cata πρόσθεσε ότι οι πλατφόρμες ανοιχτού κώδικα όπως το Decentraland επιτρέπουν στους χρήστες να συνδέσουν τα ψηφιακά τους πορτοφόλια στην πλατφόρμα για να αποκτήσουν πρόσβαση σε συγκεκριμένες κατασκευές και σκηνές που μπορεί να είναι αποκλειστικές για ένα συγκεκριμένο NFT που ήδη κατέχουν: «Είμαστε ακόμη στα σπάργανα της εξερεύνησης και είναι Είναι συναρπαστικό να σκέφτομαι τις δυνατότητες που προχωρούν με το Web3.”

Όσον αφορά τη διαλειτουργικότητα, ο Sebastien Borget, συνιδρυτής του The Sandbox, είπε στην Cointelegraph ότι το Metaverse επιτρέπει μια ψηφιακή οικονομία, σημειώνοντας ότι ένα αληθινό εικονικό οικοσύστημα θα πρέπει να επιτρέπει τη χρήση ενός avatar σε διάφορες πλατφόρμες: «Το Metaverse σημαίνει ότι Το avatar σας μπορεί να λειτουργήσει σε μυριάδες εικονικούς κόσμους, με την ίδια ταυτότητα. Αυτό είναι δυνατό μόνο μέσω της τεχνολογίας blockchain, η οποία δίνει στους χρήστες τον έλεγχο της ταυτότητας, των δεδομένων και του νομίσματός τους».

Ο Borget παρατήρησε περαιτέρω ότι οι εικονικοί κόσμοι υπάρχουν για περισσότερα από 20 χρόνια, προσθέτοντας ότι πολλά σημερινά Metaverse είναι απλώς κεντρικές πλατφόρμες:

«Η αξία που αποφέρουν οι κεντρικές πλατφόρμες με τη δημιουργία ή την παρουσία τους είναι κλειδωμένη στην πλατφόρμα, και ακόμη χειρότερα, συλλαμβάνεται κυρίως από την πλατφόρμα αντί να επιστρέφει στους χρήστες. Για μένα, το πραγματικό δυναμικό του Metaverse μπορεί να συμβεί μόνο εάν υπάρχει μια τεχνολογία που υποστηρίζει αυτήν την ψηφιακή οικονομία και την κυριαρχία των χρηστών».

Ωστόσο, ενώ τα περιβάλλοντα metaverse που βασίζονται σε blockchain είναι ικανά να προσφέρουν περισσότερα τόσο στις εταιρείες όσο και στους χρήστες τους, το ερώτημα εάν αυτή η ιδέα θα πιάσει το mainstream παραμένει. Ο De Cata παρατήρησε ότι είναι αισιόδοξος σχετικά με την υιοθέτηση του mainstream, σημειώνοντας ότι η Decentraland έχει δει σχεδόν ίσο αριθμό επισκεπτών πορτοφολιών και χρήστες με υπάρχοντα ψηφιακά πορτοφόλια να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα. Μοιράστηκε ότι ανυπομονεί για τα σχόλια από την εκδήλωση του ΑΟ. «Είμαι πρόθυμος να δω τι θα συμβεί κατά τη διάρκεια της πορείας του AO στην Decentraland. Υπάρχει απλώς αρκετή έρευνα αγοράς για να μάθετε το ποσοστό διατήρησης και την εμπειρία χρήστη για εκδηλώσεις όπως το AO, και εάν αυτοί οι χρήστες είναι εγγενείς crypto ή όχι.”

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η Samsung μοιράστηκε ότι η εταιρεία είχε μια συντριπτικά θετική ανταπόκριση από τους επισκέπτες που ήρθαν στο Samsung 837X. «Με βάση την ανταπόκριση που λάβαμε, είδαμε τη συμμετοχή στο Samsung 837X τόσο από έμπειρους χρήστες όσο και από νέους εξερευνητές. Για εμάς, αυτό είναι πολύ συναρπαστικό».

Θα αντικαταστήσουν οι εμπειρίες Metaverse την πραγματική ζωή;
Οι εμπειρίες Metaverse μπορεί να είναι η επόμενη μεγάλη καινοτομία για τις επωνυμίες και τους χρήστες, αλλά ορισμένοι μπορεί να αναρωτιούνται εάν τα εικονικά περιβάλλοντα θα αντικαταστήσουν πλήρως τις εμπειρίες της πραγματικής ζωής. Σε τελική ανάλυση, αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να συμβαίνει λόγω των προηγμένων δυνατοτήτων που παρέχονται σε περιβάλλοντα metaverse που βασίζονται σε blockchain.

Για παράδειγμα, ενώ το βοηθητικό πρόγραμμα NFT έχει τεθεί σε λειτουργία μέσω του Metaverse, ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου τρισεκατομμυρίων δολαρίων διαταράσσεται συνολικά. Για να κατανοήσουμε το εύρος αυτού, ο Justin Banon, συνιδρυτής του Boson Protocol – ενός αποκεντρωμένου εμπορικού πρωτοκόλλου – είπε στην Cointelegraph ότι τα tokens αναζητούν τελικά εμπορικές ευκαιρίες. «Το όλο νόημα του Metaverse είναι ότι είναι προγραμματιζόμενο και παιχνιδιάρικο, προσφέροντας επομένως πλήρεις δυνατότητες για ένα νέο κύμα εμπορίου».

Με τη σειρά του, ο Banon εξήγησε ότι το Boson Protocol αγόρασε ένα από τα μεγαλύτερα οικόπεδα στην Decentraland για να φιλοξενήσει εικονικά καταστήματα που επιτρέπουν την αγορά φορητών συσκευών NFT και στη συνέχεια την εξαργύρωση για φυσικά αντικείμενα είτε στο διαδίκτυο είτε σε τοποθεσίες καταστημάτων. Για παράδειγμα, το Boson Protocol κυκλοφόρησε πρόσφατα ένα εικονικό κατάστημα με το DressX, έναν λιανοπωλητή ψηφιακών ενδυμάτων μόδας, επιτρέποντας στην εταιρεία να πουλάει αντικείμενα σε χρήστες στο metaverse που μπορούν να εξαργυρωθούν για φυσικές εκδόσεις. «Έχουμε μεγαλύτερη ζήτηση για λειτουργίες Web3, όπως «ψηφιακές» προσφορές. Δεν υπάρχει πλέον η ζήτηση για ηλεκτρονικό εμπόριο βανίλιας», παρατήρησε.


Κατάστημα DressX της Boson Protocol στην Decentraland. Πηγή: Boson Protocol
Αν και αυτό μπορεί να είναι, ο De Cata σχολίασε ότι ο χρόνος που δαπανάται στο Metaverse εξαρτάται από μεμονωμένους χρήστες:

«Τα γεγονότα του Metaverse θα είναι συμπληρωματικά με γεγονότα και εμπειρίες της πραγματικής ζωής. Βλέπουμε ήδη ένα μείγμα και των δύο. Το κοινωνικό περιεχόμενο είναι το κλειδί στην ψηφιακή εποχή που ζούμε. Αντλώ από τις καμπύλες υιοθέτησης τεχνολογίας — οι πρώτοι που υιοθετούν μπορεί να περνούν όλο και περισσότερο χρόνο στο Metaverse ενώ η τελευταία πλειοψηφία λιγότερο χρόνο».

Αν και είναι δύσκολο να προβλεφθεί η μελλοντική έλξη του Metaverse, οι ειδικοί του κλάδου παραμένουν βέβαιοι ότι όλα τα tokens θα υιοθετήσουν τελικά ένα μοντέλο metaverse. Ο Borget σχολίασε ότι αναμένει ότι αυτή η τάση θα επιταχυνθεί επειδή οι επωνυμίες αναζητούν νέους τρόπους για να αλληλεπιδράσουν με τους χρήστες ψηφιακά. «Είναι λογικό οι επωνυμίες να δίνουν περισσότερη αξία στους χρήστες απευθείας, αντί να ξοδεύουν για διαφημίσεις», παρατήρησε. Και ο De Cata πρόσθεσε ότι παρόλο που το “The Metaverse” είναι μοντέρνο ως θέμα, πιστεύει ότι αυτοί οι εικονικοί κόσμοι είναι απλώς μια επέκταση των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης:

«Το Metaverse μάς επιτρέπει να συνδεόμαστε με άτομα με ομοϊδεάτες με τρόπο που αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να κάνουμε σάρωση πάνω-κάτω σε μια εφαρμογή για κινητά. Για την κοινότητα κρυπτονομισμάτων, η διαλειτουργικότητα είναι το κλειδί. Για τους μη κρυπτοχρήστες που εισέρχονται σε αυτά τα περιβάλλοντα, είναι ξεκάθαρο ότι τα απολαμβάνουν τώρα περισσότερο από το YouTube».

 

 

 

Οι απόψεις και οι ιδέες που εκφράζονται εδώ είναι αποκλειστικά αυτές του συγγραφέα και δεν αντικατοπτρίζουν απαραίτητα τις απόψεις του site. Κάθε κίνηση επένδυσης και διαπραγμάτευσης συνεπάγεται κίνδυνο, θα πρέπει να κάνετε τη δική σας έρευνα κατά τη λήψη μιας απόφασης.

Author: RACHEL WOLFSON

Article: https://cointelegraph.com/news/blockchain-metaverse-ecosystems-gain-traction-as-brands-create-digital-experiences?fbclid=IwAR1TEcmNjIg90c3IHuNMBh-2DbWS8dmLZ65qVr67OqKnQY547LSSuoJLl4g

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked (required)