Το Facebook είναι τόσο σοβαρό σχετικά με το Metaverse που πλήρωσε σε μια τράπεζα της Νότιας Ντακότα 60 εκατομμύρια δολάρια για το όνομα Meta

Πόσο μεγάλες είναι οι φιλοδοξίες του Facebook για το metaverse; Τόσο μεγάλες που ο κολοσσός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πλήρωσε πρόσφατα σε μια τράπεζα της Νότιας Ντακότα 60 εκατομμύρια δολάρια μόνο για να αποκτήσει τα δικαιώματα εμπορικού σήματος που σχετίζονται με το όνομα Meta Financial.

Και οι δύο εταιρείες επιβεβαίωσαν την περασμένη εβδομάδα στο Reuters ότι το Facebook (το οποίο μετονομάστηκε σε Meta τον Οκτώβριο) χρησιμοποίησε μια εταιρεία κέλυφος που ονομάζεται Beige Key LLC για να αποκτήσει τα δικαιώματα εμπορικού σήματος.

Η συμφωνία είναι αξιοσημείωτη για το μέγεθός της: ενώ τα 60 εκατομμύρια δολάρια μπορεί να μην ακούγονται πολλά για μια εταιρεία με κεφαλαιοποίηση 928 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αλλά είναι ένα τεράστιο ποσό στον κόσμο των εμπορικών σημάτων. Είναι επίσης αξιοσημείωτο για το τι θα μπορούσε να επιτρέψει στο Facebook να κάνει.

Η κατοχή ενός εμπορικού σήματος δίνει στον κάτοχο επιπλέον μόχλευση όταν πρόκειται να σταματήσει τους ανταγωνιστές να χρησιμοποιούν συγκεκριμένες λέξεις, φράσεις ή λογότυπα. Αυτή η μόχλευση, ωστόσο, δεν επεκτείνεται στο να σταματήσει κάποιος να χρησιμοποιεί το ίδιο όνομα για ένα σχετικό προϊόν. γι’ αυτό οι υπολογιστές Apple, η Apple Records και η Apple Autoglass μπορούν να συνυπάρχουν.

Σε μια τυπική συμφωνία εμπορικού σήματος, ένας αγοραστής πληρώνει για να αποκτήσει όχι μόνο ένα όνομα αλλά και την υπεραξία που συνδέουν οι πελάτες με ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία. Στην περίπτωση της Meta Financial, η υπεραξία της προέρχεται από τις περιφερειακές της τράπεζες στη Νότια Ντακότα και την Αϊόβα και από προϊόντα ηλεκτρονικών πληρωμών που σύμφωνα με την τράπεζα προωθούν την οικονομική ένταξη. Ενώ το Facebook έχει ασχοληθεί με τις πληρωμές μέσω του κρυπτονομισματικού πορτοφολιού του Novi, οι δραστηριότητες της Meta Financial έχουν πολύ μικρή σχέση με τις παραδοσιακές επιχειρήσεις κοινωνικών μέσων του Facebook ή με το μετασύστημα όπου το Facebook είναι τόσο πρόθυμο να τοποθετήσει μια σημαία.

Αυτό υποδηλώνει ότι η συμφωνία των 60 εκατομμυρίων δολαρίων θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως παιχνίδι δύναμης από το Facebook για να διώξει άλλους από τη χρήση των όρων “meta” ή “metaverse”. Η Alexandra Roberts, καθηγήτρια νομικής περί εμπορικών σημάτων στο Πανεπιστήμιο του New Hampshire, πρότεινε το ίδιο στο Twitter:

Εάν το Facebook χρησιμοποιήσει το νέο εμπορικό σήμα του για να ασκήσει νομική πίεση σε άλλες εταιρείες, θα εντείνει την ήδη αυξανόμενη ένταση σχετικά με το ποιος θα αποκτήσει το metaverse. Ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος Mark Zuckerberg έχει θέσει τον όρο στον πυρήνα της αλλαγής επωνυμίας της εταιρείας του, η ευρύτερη κοινότητα κρυπτονομισμάτων απάντησε ότι το metaverse προορίζεται να είναι μια αποκεντρωμένη σφαίρα χωρίς άδεια που κανείς δεν πρέπει να την κατέχει.

Η προσέγγιση του Facebook έχει ήδη τεθεί υπό έλεγχο αφού φάνηκε να άρπαξε τη λαβή @metaverse από έναν καλλιτέχνη στο Instagram (το οποίο ανήκει στο Facebook) χωρίς εξήγηση. Η εταιρεία στη συνέχεια επέστρεψε το χερούλι εν μέσω διαμάχης στα μέσα ενημέρωσης.

Το Facebook, ωστόσο, δεν είναι η μόνη εταιρεία που προσπαθεί να διακυβεύσει τη διεκδίκησή της στο ταχέως εξελισσόμενο μετασύμπαν. Ορισμένες επωνυμίες, συμπεριλαμβανομένων των Pepsi και Budweiser, έχουν αγοράσει χειρολαβές Ethereum, NFT ή ψηφιακά ακίνητα — συχνά με αποτελέσματα που προκαλούν ανατριχίλα.

Ο γίγαντας των κρυπτονομισμάτων Coinbase κερδίζει επίσης μια θέση ως η καλύτερη υπηρεσία για να βοηθά τους πελάτες του να διαχειρίζονται τα NFT και τα avatar που πολλοί άνθρωποι θα χρησιμοποιήσουν για να αναγνωρίσουν τους εαυτούς τους στο metaverse. Ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Μπράιαν Άρμστρονγκ υπήρξε εδώ και καιρό ένθερμος υποστηρικτής της αποκέντρωσης, η Coinbase θα μπορούσε να καταλήξει να ασκεί έναν τεράστιο ρόλο στο μετασύμπαν, εάν τα σχέδιά της για την ταυτότητά της καρποφορήσουν.

Το συμπέρασμα είναι ότι είναι πολύ νωρίς για να καθοριστεί ποιος, αν κάποιος, θα ελέγξει το metaverse, αλλά οι γιγάντιες εταιρείες από την τρέχουσα εποχή του Διαδικτύου -ιδίως το Facebook- είναι πρόθυμες να ξοδέψουν, και πιθανώς να εκφοβίσουν, για να μπουν νωρίς.

 

 

 

 

Οι απόψεις και οι ιδέες που εκφράζονται εδώ είναι αποκλειστικά αυτές του συγγραφέα και δεν αντικατοπτρίζουν απαραίτητα τις απόψεις του site. Κάθε κίνηση επένδυσης και διαπραγμάτευσης συνεπάγεται κίνδυνο, θα πρέπει να κάνετε τη δική σας έρευνα κατά τη λήψη μιας απόφασης.

Author: Jeff John Roberts

Article: https://decrypt.co/88742/facebook-metaverse-trademark?&utm_medium=referral&utm_campaign=feed&utm_source=coinmarketcap

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked (required)