Αλλαγή ονόματος Facebook: Τι είναι το metaverse και πώς θα λειτουργήσει;

Ο όρος “metaverse” είναι το πιο πρόσφατο buzzword που αιχμαλωτίζει τη φαντασία της τεχνολογικής βιομηχανίας – τόσο πολύ που μια από τις πιο γνωστές πλατφόρμες του Διαδικτύου μετονομάζεται για να σηματοδοτήσει ότι αγκαλιάζει τη φουτουριστική ιδέα.

Η ανακοίνωση του Διευθύνοντος Συμβούλου του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ την Πέμπτη ότι αλλάζει το όνομα της εταιρείας του σε Meta Platforms Inc., ή Meta για συντομία, μπορεί να είναι το μεγαλύτερο πράγμα που έχει συμβεί στο metaverse από τότε που ο συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας Neal Stephenson επινόησε τον όρο για το μυθιστόρημά του “Snow Crash” το 1992. .

Αλλά ο Ζούκερμπεργκ και η ομάδα του δεν είναι οι μόνοι οραματιστές τεχνολογίας με ιδέες για το πώς θα πρέπει να διαμορφωθεί το μετασύμπαν, το οποίο θα χρησιμοποιεί ένα μείγμα εικονικής πραγματικότητας και άλλων τεχνολογιών. Και κάποιοι που το σκέφτονταν για λίγο έχουν ανησυχίες για έναν νέο κόσμο που συνδέεται με έναν γίγαντα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που θα μπορούσε να αποκτήσει πρόσβαση σε ακόμη περισσότερα προσωπικά δεδομένα και κατηγορείται ότι απέτυχε να σταματήσει τη διάδοση επικίνδυνης παραπληροφόρησης και άλλες βλάβες στο διαδίκτυο που επιδεινώνουν τα προβλήματα του πραγματικού κόσμου.

Τι είναι το μετασύμπαν;

Σκεφτείτε το όπως το Διαδίκτυο ζωντάνεψε, ή τουλάχιστον αποδόθηκε σε 3D. Ο Ζούκερμπεργκ το έχει περιγράψει ως ένα «εικονικό περιβάλλον» στο οποίο μπορείτε να μπείτε – αντί να κοιτάτε απλώς στην οθόνη. Ουσιαστικά, είναι ένας κόσμος ατελείωτων, διασυνδεδεμένων εικονικών κοινοτήτων όπου οι άνθρωποι μπορούν να συναντηθούν, να εργαστούν και να παίξουν, χρησιμοποιώντας ακουστικά εικονικής πραγματικότητας, γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας, εφαρμογές smartphone ή άλλες συσκευές.

Θα ενσωματώσει επίσης άλλες πτυχές της διαδικτυακής ζωής, όπως τα ψώνια και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σύμφωνα με τη Victoria Petrock, αναλύτρια που παρακολουθεί τις αναδυόμενες τεχνολογίες.

«Είναι η επόμενη εξέλιξη της συνδεσιμότητας όπου όλα αυτά τα πράγματα αρχίζουν να ενώνονται σε ένα απρόσκοπτο σύμπαν, έτσι ώστε να ζείτε την εικονική σας ζωή με τον ίδιο τρόπο που ζείτε τη φυσική σας ζωή», είπε.

Τι θα μπορώ να κάνω στο metaverse;

Mark Zuckerberg is seen fencing in the 'Metaverse' with an Olympic gold medal fencer during a live-streamed virtual and augmented reality conference to announce the rebrand of Facebook as Meta, in this screen grab taken from a video. — ReutersΟ Μαρκ Ζάκερμπεργκ εμφανίζεται να ξιφασκίζει στο “Metaverse” με έναν αθλητή χρυσού Ολυμπιακού μετάλλου κατά τη διάρκεια ενός συνεδρίου εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας που μεταδόθηκε ζωντανά για να ανακοινώσει τη μετονομασία του Facebook σε Meta, σε αυτήν την οθόνη που λαμβάνεται από ένα βίντεο. — Reuters

 

Πράγματα όπως να πηγαίνετε σε μια εικονική συναυλία, να κάνετε ένα ταξίδι στο διαδίκτυο και να αγοράσετε και να δοκιμάσετε ψηφιακά ρούχα.

Το metaverse θα μπορούσε επίσης να αλλάξει το παιχνίδι για τη μετατόπιση εργασίας από το σπίτι εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού. Αντί να βλέπουν συναδέλφους σε ένα πλέγμα βιντεοκλήσεων, οι εργαζόμενοι θα μπορούσαν να τους δουν εικονικά.

Το Facebook κυκλοφόρησε λογισμικό συσκέψεων για εταιρείες, που ονομάζεται Horizon Workrooms, για χρήση με τα ακουστικά Oculus VR, αν και οι πρώτες κριτικές δεν ήταν εξαιρετικές. Τα ακουστικά κοστίζουν 300 $ ή περισσότερο, θέτοντας τις πιο αιχμής εμπειρίες του metaverse απρόσιτες για πολλούς.

Για εκείνους που έχουν την οικονομική δυνατότητα, οι χρήστες θα μπορούν, μέσω των avatars τους, να πετούν ανάμεσα σε εικονικούς κόσμους που δημιουργούνται από διαφορετικές εταιρείες.

«Πολλές από τις εμπειρίες του metaverse θα είναι γύρω από τη δυνατότητα τηλεμεταφοράς από τη μια εμπειρία στην άλλη», λέει ο Zuckerberg.

Οι εταιρείες τεχνολογίας πρέπει ακόμα να καταλάβουν πώς να συνδέσουν τις διαδικτυακές τους πλατφόρμες μεταξύ τους. Για να λειτουργήσει θα απαιτήσει ανταγωνιστικές τεχνολογικές πλατφόρμες να συμφωνήσουν σε ένα σύνολο προτύπων, έτσι ώστε να μην υπάρχουν «άνθρωποι στο metaverse του Facebook και άλλοι άνθρωποι στο metaverse της Microsoft», είπε ο Petrock.

Το Facebook κάνει all in στο metaverse;

Ο Ζούκερμπεργκ προχωρά πολύ σε αυτό που βλέπει ως η επόμενη γενιά του Διαδικτύου, επειδή πιστεύει ότι θα είναι ένα μεγάλο μέρος της ψηφιακής οικονομίας.

Οι επικριτές αναρωτιούνται εάν η πιθανή στροφή θα μπορούσε να είναι μια προσπάθεια απόσπασης της προσοχής από τις κρίσεις της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των αντιμονοπωλιακών καταστολών, μαρτυριών από καταγγελίες πρώην υπαλλήλων και ανησυχιών για τον χειρισμό της παραπληροφόρησης.

Η πρώην υπάλληλος Frances Haugen κατηγόρησε τις πλατφόρμες του Facebook ότι βλάπτουν παιδιά και υποκινούν την πολιτική βία, αφού αντέγραψαν εσωτερικά ερευνητικά έγγραφα και τα παρέδωσαν στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ.

Δόθηκαν επίσης σε μια ομάδα μέσων ενημέρωσης, τα οποία ανέφεραν πολλές ιστορίες σχετικά με το πώς το Facebook έδινε προτεραιότητα στα κέρδη έναντι της ασφάλειας και απέκρυψε τη δική του έρευνα από τους επενδυτές και το κοινό.

Είναι το metaverse απλώς ένα έργο του Facebook;

Όχι. Άλλες εταιρείες που μιλούν για το metaverse περιλαμβάνουν τη Microsoft και την εταιρεία κατασκευής chip Nvidia.

«Πιστεύουμε ότι θα υπάρχουν πολλές εταιρείες που χτίζουν εικονικούς κόσμους και περιβάλλοντα στο metaverse, με τον ίδιο τρόπο που έχουν υπάρξει πολλές εταιρείες που κάνουν πράγματα στον Παγκόσμιο Ιστό», δήλωσε ο Richard Kerris, αντιπρόεδρος της πλατφόρμας Omniverse της Nvidia. «Είναι σημαντικό να είσαι ανοιχτός και επεκτάσιμος, ώστε να μπορείς να τηλεμεταφέρεις σε διαφορετικούς κόσμους είτε πρόκειται για μια εταιρεία είτε για άλλη εταιρεία, με τον ίδιο τρόπο που πηγαίνω από μια ιστοσελίδα σε μια άλλη ιστοσελίδα».

FILE - In this Thursday, May 13, 2021 file photo, a view of a Gucci advertisement campaign selected for an exhibition to celebrate the vision of Gucci's creative director Alessandro Michele at the Gucci Garden Archetypes, in Florence, Italy. — APΑΡΧΕΙΟ – Σε αυτήν τη φωτογραφία αρχείου της Πέμπτης, 13 Μαΐου 2021, μια άποψη μιας διαφημιστικής καμπάνιας της Gucci που επιλέχθηκε για μια έκθεση για τον εορτασμό του οράματος του δημιουργικού διευθυντή της Gucci, Alessandro Michele, στο Gucci Garden Archetypes, στη Φλωρεντία της Ιταλίας.

Οι εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών παίζουν επίσης πρωταγωνιστικό ρόλο. Η Epic Games, η εταιρεία πίσω από το δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι Fortnite, συγκέντρωσε 1 δισεκατομμύριο δολάρια από επενδυτές για να βοηθήσει με τα μακροπρόθεσμα σχέδιά της για την κατασκευή του metaverse. Η πλατφόρμα παιχνιδιών Roblox είναι ένας άλλος μεγάλος παίκτης, που περιγράφει το όραμά της για το metaverse ως ένα μέρος όπου «οι άνθρωποι μπορούν να συναντηθούν μέσα σε εκατομμύρια τρισδιάστατες εμπειρίες για να μάθουν, να εργαστούν, να παίξουν, να δημιουργήσουν και να κοινωνικοποιηθούν».

Οι επωνυμίες καταναλωτών προσπαθούν επίσης να πηδήξουν στην τάση. Ο ιταλικός οίκος μόδας Gucci συνεργάστηκε τον Ιούνιο με τη Roblox για να πουλήσει μια συλλογή ψηφιακών αξεσουάρ μόνο. Η Coca-Cola και η Clinique έχουν πουλήσει ψηφιακά tokens ως σκαλοπάτι για το metaverse.

Θα είναι αυτός ένας άλλος τρόπος για να αποκτήσουν περισσότερα από τα δεδομένα μου;

Ο αγκάλιασμα του metaverse από τον Zuckerberg έρχεται σε αντίθεση κατά κάποιο τρόπο με ένα κεντρικό δόγμα των μεγαλύτερων ενθουσιωδών του. Οραματίζονται το μετασύμπαν ως την απελευθέρωση της διαδικτυακής κουλτούρας από τεχνολογικές πλατφόρμες όπως το Facebook που ανέλαβαν την ιδιοκτησία των λογαριασμών, των φωτογραφιών, των αναρτήσεων και των λιστών αναπαραγωγής των ανθρώπων και ανταλλάσσουν ό,τι άντλησαν από αυτά τα δεδομένα.

«Θέλουμε να είμαστε σε θέση να κυκλοφορούμε στο διαδίκτυο με ευκολία, αλλά θέλουμε επίσης να είμαστε σε θέση να κυκλοφορούμε στο διαδίκτυο με τρόπο που δεν παρακολουθούμαστε», δήλωσε ο επιχειρηματίας Steve Jang, διαχειριστής συνεργάτης της Kindred Ventures. που εστιάζει στην τεχνολογία κρυπτονομισμάτων.

Φαίνεται ξεκάθαρο ότι το Facebook θέλει να μεταφέρει το επιχειρηματικό του μοντέλο, το οποίο βασίζεται στη χρήση προσωπικών δεδομένων για την πώληση στοχευμένων διαφημίσεων, στο metaverse.

«Οι διαφημίσεις θα συνεχίσουν να αποτελούν σημαντικό μέρος της στρατηγικής σε όλα τα μέρη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αυτού που κάνουμε, και πιθανότατα θα είναι επίσης ένα σημαντικό μέρος του metaverse», δήλωσε ο Zuckerberg στην πιο πρόσφατη κλήση κερδών της εταιρείας.

Η Petrock είπε ότι ανησυχεί για το ότι το Facebook προσπαθεί να ανοίξει το δρόμο σε έναν εικονικό κόσμο που θα μπορούσε να απαιτεί ακόμη περισσότερα προσωπικά δεδομένα και να προσφέρει μεγαλύτερη πιθανότητα κατάχρησης και παραπληροφόρησης όταν δεν έχει επιλύσει αυτά τα προβλήματα στις τρέχουσες πλατφόρμες του.

 

 

 

Οι απόψεις και οι ιδέες που εκφράζονται εδώ είναι αποκλειστικά αυτές του συγγραφέα και δεν αντικατοπτρίζουν απαραίτητα τις απόψεις του site. Κάθε κίνηση επένδυσης και διαπραγμάτευσης συνεπάγεται κίνδυνο, θα πρέπει να κάνετε τη δική σας έρευνα κατά τη λήψη μιας απόφασης.

Author: AP

Article: https://www.khaleejtimes.com/tech/facebook-name-change-what-is-the-metaverse-and-how-will-it-work

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked (required)